Sunday, November 9, 2014

24th Anniversary


Assalamualaikum...

Alhamdulillah, akhirnya tercapai jugak hasrat aku nak update blog ni setelah sekian lama menyepi blog shuqishuq ni. As promised . Come back . With a good news :') Ok kalau uols perasan ayat entry aku ni macam familiar nak sama dengan wish aku before this dimana aku said thank you to all for birthday wish yang aku terima tak putus2 sepanjang hari.walau pun sama je every year aku tetap nak juga menulis..ihihii mungkin this time ada perubahan dari segi pengisian wish shuq ni ^_^ 

I grew up with this blog. Start berblogger masa umur 19 tahun.stop and continue again in 2012 when i was 22. Zaman zaman jiwa kacau, hati memberontak and masih keliru mencari identiti diri. Sekejap nak jadi itu, sekejap nak jadi ini. Malu betul miahaha. Amatlah mengarut isi kandungan blog aku yang dulu-dulu,bukan setakat blog..malah facebook aku pun takde pengisian.. takde isi yang manfaat langsung. Asyik selfie je walaupun takde front camera. I am so ashamed of my previous self. Aku tahu, kita semua pernah merasai zaman-zaman mengarut tu dulu. Bezanya aku ada blog then fb, aku tunjuk kat semua orang. * Nangis *Menyesal T_T

Kehidupan aku selain busy, juga adalah membosankan. Smenjak umur makin meningkat ni, kalau rasa bosan mesti nak buat benda-benda yang ber pekdah contohnya spend time dengan family, memasak and mengemas almari. Ehem. Ini adalah ciri-ciri isteri mithali ok... Woot wo0t~ adakah ini seruan ilahi? Muahahha.
Ehem* ok baru ni ak berjaya menghabiskan exam final sem, aku telah dihadiahkan cuti selama sebulan. Terharu sangat sebab tak pernah dapat cuti sepanjang ni...  sepanjang ak studies part time. Janggal pon ada sebab pepagi or balik office tak payah nak study buat Assg fikir project bagai. Dapat tidur melebihi 5 jam. Dapat menikmati setiap suapan makanan. one thing is important thing is dapat melayan parent and family yang ter chenta. Menghabiskan masa yang berkualiti dengan mereka yang aku sayang.
Haih  nikmat mana yang mahu kudustakan :') Walaupun cuti panjang tapi hari hari ada sahaja perkara yang hendak dilakukan! shuqishuq is a busy woman tau.hahah ber ia!

Tapi Alhamdulillah, dalam kesibukkan sepanjang setahun ni, I have decided to turn back and look for the deen (agama). I have met countless of amazing people, who are willing to teach me from scratch. Giving me all sort advices on how to becoming a better person. And syukur, i am surrounded by positive friends. I feel calmer and couldn't be more grateful with what Allah has granted me :) Thus, I have decided to slowly leave 'the old me'. Please pray for my istiqamah ya? 

Back to the story, terimalah Nor Shuhadah Noordin yang marhaen ni...punya banyak kekurangan. Even that aku memang berusaha memperbaiki diri aku sendiri.kepada yang pernah kenal shuq dulu...maybe yang uols nampak diluar sana shuq sekarang dah lain dengan shuq yang dulu. kelihatan sedikit matang dan Informatif hehe. Mana-mana entries di blog dan status fb yang tidak membawa sebarang kebaikan kepada masyarakat, semua aku delete. Walaupun rasa sayang, tapi aku tahu Allah has a better plan for me. Dont be afraid to change. You may lose something good but you may gain something better.

Aku juga berharap aku dikurniakan idea and pengalaman untuk berkongsi cerita-cerita inspirasi dan pengalaman hidup yang menarik dengan korang semua. Dont worry, this time, less selfie hehe. Dalam masa beberapa tahun...bulan or whatever(Bergantung pada jodoh) mungkin aku akan melangkah dalam alam perkahwinan, siapa tahu ada cerita yang menarik nak dikongsi? Boleh aku share sini :)

Di akhir kata, dengan rasa rendah dirinya aku ingin memohon maaf diatas sebarang kekasaran bahasa, kepelikan perangai dan kejengkelan isi kandungan blog http://shuqishuq.blogspot.com/  sepanjang aku menulis blog ni and dalam status fb yang aku slalu duk pos tuh. I know I was so vain before :'(. Maafkan ya?  Inshaallah aku akan perbaiki diri dari masa ke semasa. harap korang still menyokong blog shuqishuq.blogspot ok, walaupun shuq dah menjadi matang and lebih serius.

uPssS !
sebelum lupa main point aku juga semasa penulisan blog ini adalah untuk melahirkan rasa menghargai orang sekeliling aku...Alhamdulilah….above all, I thanx allah our creater the merciful..without him…who are we? But then..still kt masih x lagi mahu menjadi hambanya yang bersyukur.OH ALLAH, jadikanlah ak dan kdua ibu bapa ku, keluargaku, sahabat-sahabatku, guru-guruku,ustaz-ustazku, ustazah-ustazahku dan semua muslim dan muslimat di kalangan hambamu yg bersyukur dgn sgala nikmatmu.

untuk smua…
terima kasih…thank u so much…syukran kathiran atas doa ucapan kamu smua.mudah-mudahan kamu smua drahmati,dberkati dilimpahi rahmatNYa, dan djauhkan dari api nerakanya…n never 4get specially to my parent.....all my bro’s n partner,my sis yang owayz ade when I need all of u….sentiasa mendoakan adah…bg smangat,lend ur ears n shoulder when I started crying.Dugaan tahun 2014 ni kuat ..(Along and Angah u know what i mean it) dan kalian semua sentiasa disisi adah.huhuhu :p really lov of u.thanx 4 everything. relatives kzen…u r the best! N oso  all my frd yg wish dlm fb..msg...emel..whtsap group smua(xlarat nk state name) thanx!


that’s y I said “jika ada yg lebih dr ini..” mksudnya jika ada yg lebih dari terima kasih..akan ku ucapkan buat semua..akan ku nukilkan untuk mgambarkan rasa syukur dhati ini.memang bagi setengah org ini adalah satu ucapan kecil dan biasa..tap dari yang kecil ini lah sangat bermakna dan ikhlas.


p/s : nikmat yang kita dapat bukan selonggok teros.tapi satu satu.kalau kita perhati.apa yang kita nak.semua kita dapat.cuma masa yang tentukan.Allah atur perjalanan yang lurus untuk hamba2Nya.tapi pilihan kita untuk teruskan perjalanan yang lurus atau bengkokkan sampai sesat. :) syukur dgn umo yg dpnjamkan….

Sincerely : NOR SHUHADAH NOORDIN/ADAH/SHUQ/SHUQI/SUE

Yes!! all is me!! :)

ingatan utk diri yg kerdil : smoga Berjaya memilih simpang yg btul dlm mgharungi perjalanan! :)

3 comments:

  1. Mabruk shuq! Mengenali shuq dari entri Korea. hehe. Moga terus istiqomah..amiinn

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Syukran ya ukhti ^_^.Amin..mudah-mudahan ya...

      Delete