Wednesday, October 16, 2013

Singapore Trip



Assalamualaikum!

Entry kali ni aku nak bawa uols ke negara Temasik (seperti laut) atau kota singa yang kini dikenali sebagai Singapura/Singapore.
kalau uols nak tahu Singapura ini mendapat nama coz anak pemerintah Palembang iaitu Sang nila Utama telah pergi ke Pulau yang dikenali sebagai Temasik. Semasa berada disana, dia telah melihat seekor haiwan yang dianggapnya seekor singa...then kemudian dia mendapat idea  unutk membuat sebuah kota di Pulau Temasik yang dinamakan Singapura.

kesian...harimau and singa pun dah tak kenal..aku ingatkan budak sekrang je yang tak kenal binatang..tapi orang dulu2 pun tak kenal..ihik!;p



kakak aku kata... "Bangunan Maybank yang mahal tu dalam pic ni" ceitt!! mentang2 dia kije maybank.


MERLION.orang kata sape datang singapore tak datang or tak snap pic kat sini  tak sah woo0..tak dapat buktikan kesahihan seseorang datang singapore.ak ingatkan tanak snap coz bila pikir balik singapore je.rase mcm bangla kat Klcc plak.lastly snap gak.whahha! tulaa kekwat lagik kau yer shuqi !;p



Tengahari buta lagi panas...sedap kalau tekak ni dibasahkan dengan mocha ice blended =)



Esplanade view


Boat on top of the skyscapers


kalau uols nak tahu actually vacation ni adalah for girls day out only...suppose to be yang pergi semua nya gugurl...yang terdiri daripada aku...my older sister 2 orang....my lovely mum...then dengan aunty aku cik ida bersama anaknya iaitu cousin aku 2 orang Aan and mar
tapi misi gagal  pabila akak ipa aku yang sorang tuh terberanak awal dari due...hikhik rejeki dapat nephew awal..tu pasal mak aku tak bole join...jaga cucu and  menantu dalam pantang.Ditambah pula dengan cousin aku yang sorang tak dapat join iaitu mar...
so ticket for package semua is already pay...satu kepala RM400 kot....tak kan nak bia RM800 burn and lesap cenggitu je?? 

ohhh tidak..tidak...kami sedaya upaya mencari pengganti...free of charges ok! janji ada 2 orang yang dapat gantikan daripada terbiar kosong rugi je.Lastly  along aku telah membawa sorang kawan ofis dia iaitu abang fadzly dan kami berjaya memujuk uncle kami iaitu paci ilyas husband kepada cik ida untuk join kegilaan kami. itu pun puas pujuk uols...coz dia dah tanak pegi singapore dah..boring katanye..mana tak boring dah dia memang asal dari sana..

pastu kami plak ajak dia bejalan konon2 macam pelancong kat tempat dia sendiri..macam uols yang orang kl tapi belagak pelancong..snap pic sana sini area kl...kalau bole tepi jalan depan klcc pun nak snap..urghhh penyakit...penyakit...whahah! ;p








Selepas bersiar2 di sekitar singapore and MERLION...aku terus gerak ke Universal Studio Singapore


Bagi aku la kan...vacation kali ni vacation yang paling kurang bergambar dek kerana busy main kat USS plus kalau korang tengok aku tulis trip singapore ni semua sekaligus dalam satu entry je..tak perlu 2...tak perlu 3..ahax!

kepada sesiapa yg berhajat nak pergi dan main dinasihat kalau nak naik sesuatu game tu is better u choose single rider(like me) than grouping.why do i say so???? coz klu amik single rider uols masuk je tapayah nk tggu n Q' panjang.ala ala V.I.P gituuu.kalau korang nk grouping gak...sila beratur paling cepat 40min satu game...what the...erggg juz waste the time ok! memang takkan sempat nak main banyak kalau 1game smpai 40min Q for grouping erhh.itu pun pling cepat.hahhah!;p



Haa ni coupon yang merangkumi Ticket :

outdoor+ indoor+Lunch+Snek+voucher 5$...
harga untuk ticket USS ni tak silap aku lebih kurang RM 160/per person

dengan menggunakan coupon ni uols boleh masuk ke semua tempat dan kalau agak2 perut dah berlagu tu sila pergi ke uss cafe untuk mengambil lunch combo anda bersama snek...makanan tak perlu risau kot.coz kat cafe tempat mengambil makanan dari coupon ni sememangnya halal...halal ok...so u guys not to worried.


BubbleBee

Kat sini kalau uols dah alang2 datang tu...harus wajib mesti naik TRANSFORMER !!! must!! kenapa? ntah...bagi aku bez bez dan bez kot? aku naik smpai 2 ke 3x ntah x ingat dah.yang penting Seronok! kat sini aku jarang main outdoor roller coaster bagai.coz kat sini aku more to 3d and 4d...kalau nak naik roller coaster aku rasa kat malaysia bole kot..so aku banyak habiskan masa dengan 3d and 4d kat sini is better. kat malaysia pun  tak brapa nak ada sangat kan 3d 4d ni.

Sebelum aku lupa juga...before uols masuk tu jangan lupa amik timetable look like pamplet yang korang selalu buang tu kalau org bg tepi jalan.haaa benda itu penting ok!! coz dalam tu la tercatat jadual segala show and parade bagai..kalau korang tatau masa dan tempat tiap show yang diadakan, maka terasa rugi kot?? so jangan lepaskan peluang tengok setiap show yang ada kat situ ya!


orang yang baru lepas makan elok masuk ni dulu "space chase" supaya tak muntah....
aku cakap cenggini coz sampai2 uss je aku terus serbu cafe and lunch. So lepas makan tak bez kot kalau main game yang thriller ni.


blurrr~ neway ak rasa kalau korang baru lepas makan korang bolehlah naik benda ni agar tak muntah nanti ye..relax and steady je..hikhik





co0l gyla aku masuk....feeling feeling fairytale dah aku nih ha



Depan Transformer





Naik minatang ni la yang buat baju iols  basah kuyup!!! konon berlagak tanak beli raincoat coz konon bole elak air...dek pasal aku Q untuk single rider..so seat yang best and kurang kena air sudah diambil orang. Tak sudah dengan elak pancutan air, air melimpah masuk dari bawah pulak dalam boat. Paling haku tak leh blaaa and rasa nak mara tahap langit ketujuh(~_~) bila air melimpah masuk sampai ke lutut bole plak perempuan india sebelah aku ni duk akat kaki sambil pahanya yang berat tak dapat disangkal lagi telah meletakkan pahanya diatas kaki aku bagi mengelakkan air...sampai aku sendiri tak mampu nak angkat kaki aku nak elak air dek kerna that indian gurl..

what the??? hattuihhhh!!!! 
nak tegur tengok boyfie dia kat sebelah kalah malik nor...so duduk diam2 jela dengan hati yang redha grrr~

(Dalam hati menjerit...hey minachi please stay away from me!!! berbau tahu! dah la berat!tolak kang baru tahu!)



mantop!!! mesti penat gila plakon2 ni acting..coz 98% aksi stun


Tengok show ni pun sememangnya best tak dapat disangkal lagi...but...but....haruslah pandai pilih tempat !

BEWARE : Please avoid sitting 8 rows in front..

coz kalau uols degil gak...please bring more shirts ok! iols dengan kekezen masuk tengok show ni dah lewat sikit..so that nak tak nak kena lah duduk depan baris ke3..anyway im still lucky than my sys and cousin coz ada orang lagi lambat dari iols then duduk betul2 depan aku...plus badan dia bersaiz XXXL.
so that bila disimbah air, aku dengan tanpa rasa bersalah berlindung dibalik XXXL tu..ihik! ;p

# kalau la aku cam muka dia lagi and jumpa kat lua harusnya aku kena berterima kasih kot pada dia coz selamatkan aku dari basah kuyup buat kali kedua? ;p



Street Dance Show



T-Rex show




ni masa tengah Q' nak
tengok show dimana Steven Spielberg akan tunjuk setting dia mengarah... macamana teknik2 yang digunakan untuk membuat filem yang dasat2...ntah apa la nama tempat ni..realll waaa cakap luu!


ni la set tempat mengarah yang aku berjaya snap picture secara haram..kihkihkih...
Terbaik laa!!!




Mumia roller Coaster...nak naik benda
 alah ni pikir 5 6x..mana tak...scary wooo0 bila tengok vdeo demo.aku ingat beratur kat lua ni tak rmai orang...plus dia tulis juz tggu 15min je..ak pun masuk la...skali masuk punya dalam mak aiii...hattuih!! mak tetipu! dalam dibuat macam ala ala pyramid..lorong kecik yang gelap lagi berliku...haa kat situ la kena beratur...jalan tu muat untuk laluan sorang saja ok.aku pon layan je..bila beratur da 30min ak sabar ag coz pikir klu nak patah balik pergggg jaohhh gila beb ak dah lalui onak duri laluan sempit berliku dalam ni...ingat dah nak smpai ke landasan trail....skali da 50min brator tiang roller coaster pon ak tak nmpak....

pikir punye pikir...n d n... lastly ak dengan member sorang ni patah balik gak..haih (-_-") Conclusion.tanya orang jaga ni bebetol brapa lama lagi nk kena tunggu untuk masuk.jangan berpandukan skrin jam yg dtunjuk semata..itu tpoo and dusta semata! wo000~


PARADE

Pinocchio





Jungle






Beauty and the beast





T-Rex


Firaun










having a simple dinner...Burger+ fries without drink 11.90$ then kau darab la dengan duit malaysia.masa ak pegi ni 2.5 kot...tak ke 20hengget lebih tu.baru beger.kalau kat malaysia dapat 2set dengan air skali taw..whaha!



dah balik baru teringat nak snap pic depan glob ni.masa siang tanak...shuqi..shuqi...excited punya pasal sampai lupa.



Kepenatan woo00 dari pagi sampai malam main.wo0t wo0t~



husnah, me n my lovely kezen Aan



mereka adalah dayangku! ngee  jgn mare ;p

SHOPPING

Kalau uols tanya aku shopping apa yang best kat sini...aku rasa takde apa yang best except perfumeeee.....grrr bola jadi gila tengok perfume...murah2...ori ok!!
ak pun tak bape sure macamana dia boleh jadi murah cenggitu.
jadi takde lah membeli sangat pun...kecuali perfume and beberapa souvenir biasa.

haa uols dah alang2 sampai ke Singapore why not singgah sebentar kat jpo tuh?? jangan tanya aku kenapa and tempat apa jpo tuh.ihik! 

so nak dijadikan cerita travel aku memang bawa ke jpo..tapi
diberikan hanya beberapa jam saja..2jam tak silap aku. mana cukup 2jam oii...kalau 2jam aku bole masuk bape kedai je..

jadi bermula laa episod menghabiskan duit...nasibla 2jam..so takde bankrap sungguh aku nanti.tu pun dah melayang gak duit aku yang tak berapa nak ada nih.


dah dah sudah...sudah...satu cukup...
(ni bukan nak kekwat tap sekadar memberitahu barang apa yang bole dibeli disana)
kann aku cakap aku tak membeli sangat...ni jela kot yang aku beli.
souvenir untuk kawan2

(tiba-tiba rasa menyesal tak beli perfume lebih!!!)

Pakej untuk singapore kali ni aku amik pakej dari....

 zaufan travel...

Harga per/pax RM 387 include :
(3 hari 2 malam)
transport-Sepanjang trip
Sentosa Hotel
USS Ticket include :
-Lunch
-indoor
-outdoor
-5$ voucher
-snek

exclude : meal

Kalau uols nak tahu lebih lanjut sila tengok di
atau

having great vacation with Uncle + auntie + cousin + sister







































No comments:

Post a Comment