Monday, September 2, 2013

Korea 2 Tseum Bear,Art Museum


TEDDY BEAR MUSEUM


Teddy Bear Museum Tesum di Jeju ini mesti sangat popular.tergamam gak sebab tengok ramai pengunjung terutama dikalangan pelancong dewasa. Dalam pemikiran aku mesti ramai budak o bus sekolah je melawat tempat ni.tap sangkaan aku meleset sekali ouh..

Bergambar kenangan sebelum masuk
hai hai captain! saya melapor diri intuk masuk ke sini!

Dah bermacam gelagat dah aku tengok

Sweet sangat
Untuk pengetahuan uols...bear2 yang terdapat dalam museum ni bukan teddy bear biasa ok! semuanya ada nilai tersendiri...contohnya bear yang korang lihat dalam cermin kaca tu actually mewakili artis2 kpop...sebenarnya ada banyak lagi tap aku masuk yang satu ni je.heheh....

Teddy bear yang mewakili rain


Macam yang aku cakap sendiri setiap bear dalam museum ni ada nilai tersendiri..percaya atau tidak...ada juga bear yang bernilai sampai puluhan ribu dan jutaan ringgit.salah satu contohnya ialah bear yang diatas ni...
ak pun tatau apa yang mahal..tap bagi aku la kan...kalau kau dah letak or pakaikan bear tu barang kemas ribu riban juta jutan...dah tentu2 la secara otomatiknya bear tu pun menjadi sangat berharga. ibarat manusia yang makai barang kemas la...dah tentu tentu nampak mahal...
Pandai betol kau nak komersil kan Teddy bear kau yer bosS!!!

Can i go there??


aku rasa da macam feeling feeling tarzan lak.hihih

Aiiaiishiterruu..llallala~


Keep Quiet Please

Can you marry me?
Waahh wah Wah Waaaaa kemaen Gatal ag kau ye shuqi!



  
Happy Family


Let's go back!



TRICK ART MUSEUM

Selepas puas di tseum bear..kami beralih pula ke Trick Art Museum.ia juga merupakan salah satu tarikan di Pulau Jeju ni..

Entrance
Dalam Trick art museum ni ada banyak lukisan mural yang artistik cewwah...ak ni artistik ke?? tak langsung!
ok walaupun ak tak artistik tap bila masuk dalam museum ni korang automatic bole jad artistik terus! sebab apa shuq cakap macamtu?
coz dalam museum ni ada banyak lukisan mural and dalam masa yang sama korang bole bergambar dengan lukisan2 tersebut mengikut aksi sendiri.hasilnya korang bole tengok sendiri gambar2 yang haku hupload kat bawah ni...efek ala-ala 3D gituuuuu....
act ada banyak lagi tap tak kan nak masuk semua kan....bosan lak korang asyk tengok muka aku je.ngeee =)





 


Bajet Angel kejap pun jadiii






Dalam banyak2 gamba...gamba atas ni aku paling tak sukaa..Y0u know why...so don't aspect i will tell you.grrr~

ok, lepas keluar dari museum ni je korang akan terus masuk ke kedai souvenir teddy bear..aku tak beli apa2 pun coz bear-bear ni sememangnya dah banyak kat uma aku.kalau beli lagi alamatnya minta kena marah dengan pak aku ler tuu.....
tap walaupun aku tak beli, aku tetap bawa pulang satu sebagai kenang-kenangan...kalau aku tak beli sapa pula yang bagi??? haaaa........
Jeng Jeng Jeng~

Untuk pengetahuan korang ak dapat pemberian oleh travel agent..bagi sesiapa yang mengikuti travel yang ak pegi ni memang akan dapat satu sebagai kenangan teddy bear museum.neway thanx ya!! alamak pic souvenir yang aku dapat lupa nak hupload dalam ni..tak len kali je la kalau aku ingat.ngee =)


Dinner
Yang korang tengok atas ni dinner ak...iaitu buffer nasi dihidangkan bersama sup daging ginseng...not to bad.tap da lama-lama makan...rasa pahit lak tekak aku makan ginseng ni err~


haaa...ni lah teddy bear yang aku dapat sebagai kenang-kenangan ngeee =)


Thanx!!! 
Entry g korea ni tak habis ag.macam yang aku cakap aku pegi 9ari...so memang tak la aku nak buat 2 3 entry je kan..ye dok.huuuuu

Next entry for Korea please click Here





























No comments:

Post a Comment