Tuesday, October 15, 2013

ESCAPE PLAN


Assalamualaikum.....!

Haaa aku baru habis paper last friday hari tu...then harini baru sempat nak hupdate coz dek kerana terlalu excited sabtu ahad tade claz.aku pun tak melekat kat uma. Sekarang pukul 11malam. Rasa macam awesome gila sebab dah takde claz pada hari Ahad and sabtu(only a month pun nak kecoh ahh lu shuq!), 
ehh suke ati aku la kan nak kecoh pun? bluek! ;p

bertarikh kan 3 Jun 2012 dan berpaksikan bulan dan bintang. Well, my real intention is of course to boast to you guys how hardworking I am! on weekday aku kerja...weekend plak aku menghadiri class di UTM...dah setahun lebih rasanya aku takde weekend yang nyaman without any interference : claz...assg..test.. quiz...projek n so on..

So now...buat pertama kalinya sejak aku further studies, aku punyai sem break! ohh yeahhh! kalau ada sem break bagi part time student ni aku rasa macam weird je kedengaran..hahahah dah la class sabtu ahad.pastu harapkan 2 hari dalam seminggu tulah kau nak cover subtopic bagi seminggu budak fulltime belaja.pe macam?? terror tak terror? 

ok ni la 1st aktiviti aku lepas habis paper.


without waste time, lepas aku habis paper dengan gian dan rakusnye terus call member aku untuk ajak makan sepuas puasnyer....1st yang aku serang ialah Fullhouse kat wangsawalk for late lunch...


ohh my...sweet sangat environment dia...feeling feeling korea gituuuu auww!

lepas habis lunch tuh tanpa segan silu aku heret plak DIA ke Baskin Robbin....lepas tuh dah memang muka tatau malu aku ajak DIA ke Hot n Roll...tu pun ada hati nak heret DIA makan kat Octopus Sushi lagi.



pokoknye that day kerja aku memang seharian makan je.tu belum masuk dinner yang ahlong ak belanja lagi kat PizzaHut...ohh nomm...dalam satu hari je kalau korang nak tau aku dah berjaya naikkan 2kg berat badan aku..hoo0yehhh SUKA sangat !! tanda aku bahagia tuh! (-__-") 




Hari kedua plak aku sekali lagi mengajak c DIA DIA dan DIA untuk menjebakkan diri kelembah kegemukkan...tapi hari kedua ni aku keluar lambat cikit dek kerna sorang c DIA tu kerja...aduh tunjuk rajin plak kau ann! citt! poORrrah! tu pun aku kena kutip dia dari ofis di Rhb Jln tun Razak.

ok meh aku introduce siapa c DIA DIA yang aku maksudkan...
cDIA yang aku maksudkan ialah merupakan sahabat yang tahu lua dalam diri aku iaitu Aqil...fyza..Sara and nash...aku kenal dorang ni since form1 lagi...but fyza aku kenal since standard4..ntah tak ingat.hahah!

Tapi yang pasti since form1 ag kami ni satu geng prefect.ahax!! poyo gyla woiii bila teringat balik zaman sekolah dulu duk tepekik telolong "gurlz...hurry up please!" grrrr tanak ingat tanak ingat...maluu woo000~ kikikiki ;p

Dari kiri : aqil, fyza and i love myself(me)


Dari kiri : nash, sara, me


Actually gambar-gambar gurlz yang korang tengok ni ari kedua.oleh sebab kami pun dah lama tak lepak borak so aku ni lunch and hitea 2 in 1...kau bayangkan aku lunch kat oldtown viva tu dari kul 1.30 jejak ke 4.30 petang....tak ke ber jam tuh...kihkihkihk. mula niat dihati nak hitea kat tempat lain.tap semua dah berat nak bangun...lebih selesa borak and lepak direct je kat sini...


 pic yang bawah ni nash nak balik coz nak siap ke annual dinner office dia.
so aku aqil and fyza pun lama tak date tengok wayang sama.jadi without waste time laju je  kaki kami melangkah ke aras mbo...and that time kebetulan tiket pukul 5 citer Escape Plan available ag...so apa lagi nak tunggu...laju jela membeli ticket tanpa memikir panjang.heheh ! lepas gian aku dah berapa bulan tak tengok wayang!




Selesai tengok wayang...jeng jeng jeng!!!! tetibe jumpa guardian sale kat bawah ni.pe ag..kami sebagai perempuan yang tulen lagi menulenkan...tak lepaskan peluang untuk tejebak sama dalam kancah pembaziran ni....nak nak awal bulan and baru dapat gaji.lagi senyum lebor le aku...pastuh hujung hulan menganga..whahhaha!!!


Masa aku pergi guardian sale ni dah petang tu pasal tengok kebanyakkan box dah kosong.ciss !! mesti barang best punya sampai laku macam tu sekali..




member aku yang dua orang ni bila bab shopping serahkan aje pada dorang...ditambah pulak dengan harga sale...ag tak pandang orang kiri kanan...kalau boyfriend lalu sebelah dengan awek lain pun surely tak kantoii punya kalau dengan dorang ni.ahahhahhahah uPzzz sorry babe! cabul mulut aku nih kan! ;p


ok ni analisis serba sedikit citer Escape Plan yang ak tengok

SINOPSIS : ESCAPE PLAN

Menampilkan pelakon Sylvester Stallone sebagai Ray Breslin dan Arnold Schwarzenegger sebagai Swan Rottmayer penganalisis keselamatan penjara yang membuat ujian keatas dirinya dengan sengaja masuk ke penjara seluruh dunia dan kemudian berusaha meloloskan dirinya untuk mencari kelemahan sistem penjara yang sedia ada. namun usaha mereka menjadi rumit apabila telah dikhianati oleh orang yang dipercayainya kerana dihantar ke penjara rahsia paling dasyat kepunyaan penjahat.Dimana jika sesiapa yang masuk ke penjara  tersebut tidak berpeluang keluar semula dan tidak akan dijumpai. penjara itu merupakan penjara yang paling rumit yang pernah mereka hadapi kerana dibuat dari struktur yang kukuh dan pengawalan yang ketat hasil daripada kajian ketua penjahat tersebut dari buku keselamatan yang dibuat oleh Ray Breslin.

mengapa mereka dikhianati?? sebab? tujuan? siapakah penjahat itu?
Selebihnya? korang tengok sendiri apa yang jadi selepas mereka diPenjara!





untuk pengetahuan korang seharian aku keluar ni semua ditanggung dan disponsor oleh kawan2 aku yang baik hati ni..Almaklum fresh graduate and 1st month kje....apa lagi open table la meke....mewah aku that day coz semua perbelanjaan ditanggung...heheh!!!

Thanx u guy!!! muahx!

ok bye! :)

















No comments:

Post a Comment